Pobierz materiały

Optymalizacja planowania pracy służby zdrowia w celu zwiększenia zadowolenia i poprawy stanu zdrowia pacjentów oraz podniesienia satysfakcji personelu

Każdy pacjent jest inny, do każdego pacjenta jest więc przypisany konkretny plan opieki, preferencje oraz wymogi. Jeden pacjent może trafiać do różnych oddziałów, wymagając opieki wielu specjalistów oraz zastosowania określonego sprzętu, a wszystko to odbywa się czasem jednego dnia. Podobnie jest w przypadku personelu: każdy z jego członków ma własną specjalizację, preferencje i możliwości. Skuteczne planowanie pracy służby zdrowia zależy od tego, na ile dana organizacja jest w stanie wziąć pod uwagę wszystkie te zmienne.

Zapanowanie nad złożonością planowania pracy służby zdrowia

W obliczu coraz bardziej złożonych, a często sprzecznych ze sobą potrzeb pacjentów, personelu, firm ubezpieczeniowych, partnerów i kontrahentów, placówki służby zdrowia inwestują w zaawansowane oprogramowanie Quintiq do planowania i harmonogramowania. Oprogramowanie Quintiq jest rozwiązaniem łamigłówki planistycznej w placówkach służby zdrowia, które umożliwia działowi planistycznemu zoptymalizowanie wykorzystania wszystkich zasobów. Pozwala ono na obsługę planowania strategicznego, taktycznego i operacyjnego w ramach całej organizacji za pomocą jednej, zintegrowanej platformy. Wystarczy określić cele w zakresie poziomu usług oraz zadowolenia klientów, a oprogramowanie Quintiq zapewni narzędzia i informacje zwrotne niezbędne do sporządzania planów zgodnych z tymi celami.
    szpitale i kliniki
    wizyty domowe
    Szpitale i kliniki

    Szpitale i kliniki

    Zaawansowane oprogramowanie Quintiq do planowania i harmonogramowania dla placówek służby zdrowia zapewnia natychmiastowe informacje zwrotne i praktyczne wskazówki, gdy plan stoi w sprzeczności z normami obowiązującymi w organizacji oraz jej celami. Plany można ponownie konfigurować w czasie rzeczywistym, tak aby odzwierciedlały nieuniknione codzienne zakłócenia. Dzięki rozwiązaniu Quintiq można mieć pewność podejmowania świadomych decyzji, dobrych dla pacjentów zarówno obecnie, jak i w przyszłości.

    • Skrócenie czasów oczekiwania poprzez zoptymalizowanie planowania łóżek, przydzielania wizyt oraz ogólnego wykorzystania mocy przerobowych
    • Optymalizowanie wykorzystania obiektów, w tym oddziałów, sal operacyjnych i sal zabiegowych, w celu zwiększenia wydajności
    • Zapewnienie zgodności ze wszystkimi obowiązującymi dyrektywami dotyczącymi czasu pracy
    • Minimalizowanie dopłat za nadgodziny oraz za niepełne grafiki
    • Optymalizowanie planowania logistycznego pod kątem niezawodnego i niedrogiego transportu personelu i pacjentów oraz dostaw pomiędzy placówkami
    • Zintegrowanie rozwiązania Quintiq z istniejącymi systemami informatycznymi w celu zapewnienia większej przejrzystości i kontroli
    Wizyty domowe
    Pobierz przewodnik po planowaniu i optymalizacji usług służby zdrowia