• Trespa

Trespa International B.V., firma zatrudniająca na całym świecie około 650 pracowników, produkuje rocznie ponad 4,5 miliona metrów kwadratowych paneli elewacyjnych, okładzin i powierzchni stosowanych we wnętrzach budynków. Ustalanie grafików i harmonogramowanie pracy personelu jest trudnym zadaniem, ze względu na liczne ograniczenia związane z kwalifikacjami oraz ciągłe zmiany w zapotrzebowaniu.

Firma Trespa zainwestowała w rozwiązanie do harmonogramowania firmy Quintiq do obsługi linii montażowej paneli, które obejmuje codzienne harmonogramowanie pracy wszystkich instalacji pras materiałowych oraz wizualizację i optymalizację planowania linii montażowej paneli. Rozwiązanie współpracuje automatycznie z systemem SAP ERP oraz z systemem realizacji produkcji (MES — Manufacturing Execution System).

Na podstawie pozytywnych doświadczeń z harmonogramowaniem produkcji firma Trespa wdrożyła również rozwiązanie firmy Quintiq do tworzenia grafików, obsługujące wszystkie sekcje produkcyjne, w których zatrudnionych jest ponad 650 pracowników. Dla wszystkich pracowników prowadzone są grafiki roczne, w których automatycznie uwzględniane są takie ograniczenia, jak wymogi prawa pracy, kwalifikacje oraz warunki umów indywidualnych. Dzięki rozwiązaniu Quintiq firma Trespa odnotowała wyższą niezawodność realizacji dostaw, a także zwiększenie wydajności produkcji, skrócenie czasu oraz nakładu pracy związanej z planowaniem i zwiększenie wglądu w moce przerobowe.
Dzięki firmie Quintiq możemy zapewnić wysoką niezawodność realizacji dostaw. Wśród innych korzyści można wymienić usprawnienie planowania — możemy zrobić więcej, angażując mniej osób, a skuteczniejsze planowanie prowadzi do zwiększenia wydajności produkcji.
René Boersma,
Logistics Manager,
Trespa