Jak możemy udowodnić, że technologia optymalizacji firmy Quintiq jest numerem jeden?

Rozwiązaliśmy kilka najtrudniejszych problemów optymalizacyjnych na świecie. Oto nasze najnowsze sukcesy:

Problem marszrutyzacji z przedziałami czasowymi

Na czym polega problem
Marszrutyzacja z przedziałami czasowymi to jeden z najczęściej badanych problemów w dziedzinie optymalizacji kombinatorycznej. Stanowi on wariant problemu marszrutyzacji postawionego po raz pierwszy przez Dantziga i Ramsera w 1959 r.

Rozwiązaniem problemu marszrutyzacji z przedziałami czasowymi jest zestaw tras składający się z sekwencji wizyt u klientów, gdzie każda trasa jest przypisana do pojazdu, a wszyscy klienci są odwiedzani w obrębie swoich przedziałów czasowych. Łączna ilość towaru przydzielona do każdej trasy nie może przekraczać ładowności pojazdu. Problem polega na znalezieniu rozwiązania, które do minimum ogranicza łączną liczbę wykorzystanych pojazdów i przejechaną odległość.

Problem marszrutyzacji z przedziałami czasowymi jest obiektem zainteresowania społeczności naukowej od lat siedemdziesiątych XX w. Na temat metod jego rozwiązywania opublikowano setki opracowań. W celu właściwego porównania tych różnych metod tacy naukowcy, jak Gehring i Homberger oraz Solomon, zdefiniowali zestaw testów umożliwiający porównanie wyników niezależnie od zastosowanej metody.

Istnieje kilka znanych odmian testów porównawczych, opracowanych przez Solomona oraz Gehringa i Hombergera. Gehring i Homberger biorą pod uwagę wiele przypadków, każdy z inną liczbą klientów, wynoszącą od 200 do 1000. Inne wartości, takie jak specyfikacja zamówienia i odległość, również różnią się w zależności od przypadku.

Są to następujące założenia:
  • Istnieje jedna baza centralna i zbiór klientów.
  • Do każdego klienta należy dostarczyć odpowiednią ilość towaru w określonym przedziale czasowym, każdy klient ma różne wymagania
  • Odległości między klientami a bazą są stałe. Każdy z przejazdów cechuje się określonym czasem trwania.
  • Dana jest flota pojazdów, z których każdy ma określoną ładowność.
  • Nie można rozdzielić jednego zamówienia na kilka pojazdów.

Rekordy świata firmy Quintiq

Firma Quintiq najpierw rozwiązała test porównawczy Gehringa i Hombergera z 1000 klientów (przypadek C1_10_4) i od tego czasu rozwiązała wiele innych przypadków. Wybraliśmy test porównawczy z 1000 klientów, który jest największy, a przez to najtrudniejszy do rozwiązania, ponieważ ze względu na skalę najbardziej przypomina rzeczywiste problemy naszych klientów.

Rozwiązaliśmy kilka najtrudniejszych problemów optymalizacyjnych na świecie. Oto nasze najnowsze sukcesy:

Former World Record Quintiq's World Record
Date Record Number of routes Total distance Number of routes Total distance
Oct 17, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, R2_4_1085791.7985791.7
Oct 17, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_5368185.21368172.64
Oct 06, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC2_6_4117076.49117067.77
Oct 03, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_3367534.43367533.05
Oct 03, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_9367737.54367733.81
Sep 25, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC2_4_785336.5885334.72
Sep 07, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_8367275.13367257.28
Sep 07, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_75516145.645516077.12
Aug 14, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_85614429.485614389.82
Aug 14, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, R2_6_4118029.37118018.59
Aug 14, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, R2_6_8117574.39117572.76
Jul 31, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_97224389.57224300.21
Jul 12, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_8_107228631.457228554
Jun 29, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_6_3177523.12177520.66
Jun 02, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_27227058.997226612.83
Jun 02, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_37224278.187224253.11
Jan 26, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_109039933.069039858.64
Jan 26, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_99040570.69040360.33
Jan 26, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_65916345.445915847.61
Jan 26, 2017Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_75814816.555715752.95
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_9368698.63368696.88
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_105515702.515515675.99
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_25515956.215515920.75
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_355152195515204.64
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_45514794.245514777.67
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_55516640.225516566.24
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_65516531.815516504.25
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_85515932.655515914.91
Dec 23, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_95515847.165515826.24
Dec 09, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_10368100.62368094.1
Oct 16, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC2_4_884793.0684792.75
Sep 27, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_10_110053501.3910053473.26
Sep 05, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_89244092.749243029.97
Aug 14, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_6_9177958.26177921.18
Jul 08, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_1023109812310977.36
Jul 08, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_92311645.222311605.35
Jul 07, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_10_102815944.722815943.34
Jul 07, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_6_8177547.67177539.73
Jun 22, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_1368576.97368573.96
Jun 22, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_4367310.35367308.55
Jun 01, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_2368926.7368923.5
Jun 01, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_5369242.43369226.21
Jun 01, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_6368373.71368372.91
Nov 25, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_77726492.647726486.14
Nov 23, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_29042278.459042247.05
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_3367821.95367819.09
Oct 19, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_4_9367043.74367042.53
Sep 17, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_39040239.239040101.36
Sep 04, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_107224090.17224070.17
May 06, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_7367641.22367619.04
Mar 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_6_4176911.35176909.58
Mar 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_82311292.12311288.01
Mar 09, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_62313150.632312551.09
Oct 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_47223841.117223824.17
Oct 09, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_87425293.097326684.02
Sep 15, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_67928665.577927202.7
Sep 05, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_69944108.349943830.21
Apr 11, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_79744806.739743772.66
Sep 13, 2013Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_45613563.175613558.93
Apr 01, 2013Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_49039641.469039468.6
Zobacz wszystkie

Dowiedz się, w jaki sposób nasz zespół optymalizacyjny rozwiązał kwestię VRPTW.
SINTEF to niezależna organizacja badawcza, która rejestruje najlepsze znane rozwiązania przypadków Solomona oraz Gehringa i Hombergera. SINTEF sprawdza i rejestruje światowe rekordy na swoim portalu optymalizacji transportu.

Firma Quintiq nadal inwestuje czas i zasoby w bicie światowych rekordów w dziedzinie optymalizacji. Mamy nadzieję wkrótce przekazać kolejne dobre wiadomości. Odwiedzaj tę stronę!