Jak możemy udowodnić, że technologia optymalizacji firmy Quintiq jest numerem jeden?

Rozwiązaliśmy kilka najtrudniejszych problemów optymalizacyjnych na świecie. Oto nasze najnowsze sukcesy:

Problem marszrutyzacji z przedziałami czasowymi

Na czym polega problem
Marszrutyzacja z przedziałami czasowymi to jeden z najczęściej badanych problemów w dziedzinie optymalizacji kombinatorycznej. Stanowi on wariant problemu marszrutyzacji postawionego po raz pierwszy przez Dantziga i Ramsera w 1959 r.

Rozwiązaniem problemu marszrutyzacji z przedziałami czasowymi jest zestaw tras składający się z sekwencji wizyt u klientów, gdzie każda trasa jest przypisana do pojazdu, a wszyscy klienci są odwiedzani w obrębie swoich przedziałów czasowych. Łączna ilość towaru przydzielona do każdej trasy nie może przekraczać ładowności pojazdu. Problem polega na znalezieniu rozwiązania, które do minimum ogranicza łączną liczbę wykorzystanych pojazdów i przejechaną odległość.

Problem marszrutyzacji z przedziałami czasowymi jest obiektem zainteresowania społeczności naukowej od lat siedemdziesiątych XX w. Na temat metod jego rozwiązywania opublikowano setki opracowań. W celu właściwego porównania tych różnych metod tacy naukowcy, jak Gehring i Homberger oraz Solomon, zdefiniowali zestaw testów umożliwiający porównanie wyników niezależnie od zastosowanej metody.

Istnieje kilka znanych odmian testów porównawczych, opracowanych przez Solomona oraz Gehringa i Hombergera. Gehring i Homberger biorą pod uwagę wiele przypadków, każdy z inną liczbą klientów, wynoszącą od 200 do 1000. Inne wartości, takie jak specyfikacja zamówienia i odległość, również różnią się w zależności od przypadku.

Są to następujące założenia:
  • Istnieje jedna baza centralna i zbiór klientów.
  • Do każdego klienta należy dostarczyć odpowiednią ilość towaru w określonym przedziale czasowym, każdy klient ma różne wymagania
  • Odległości między klientami a bazą są stałe. Każdy z przejazdów cechuje się określonym czasem trwania.
  • Dana jest flota pojazdów, z których każdy ma określoną ładowność.
  • Nie można rozdzielić jednego zamówienia na kilka pojazdów.

Rekordy świata firmy Quintiq

Firma Quintiq najpierw rozwiązała test porównawczy Gehringa i Hombergera z 1000 klientów (przypadek C1_10_4) i od tego czasu rozwiązała wiele innych przypadków. Wybraliśmy test porównawczy z 1000 klientów, który jest największy, a przez to najtrudniejszy do rozwiązania, ponieważ ze względu na skalę najbardziej przypomina rzeczywiste problemy naszych klientów.

Rozwiązaliśmy kilka najtrudniejszych problemów optymalizacyjnych na świecie. Oto nasze najnowsze sukcesy:
Former World Record Quintiq's World Record
Date Record Number of routes Total distance Number of routes Total distance
Jan 13, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_10368113.93368107.82
Jan 13, 2016Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_10_39145237.299145235.85
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_10_69147849.059147832.22
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_65516632.035516630.25
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_55516693.265516662.35
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_85515978.75515963.37
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_9367752.77367751.63
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_105515740.265515719.46
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_25516044.935515980.93
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_8_17231710.687231601.57
Dec 31, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_8_77229862.447229783.63
Nov 25, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_77726492.647726486.14
Nov 23, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_29042278.459042247.05
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_109039933.069039923.41
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_27227189.167227138.28
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_65916345.445915905.66
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_99040570.69040546.6
Nov 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_3367821.95367819.09
Sep 17, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_39040239.239040101.36
Sep 04, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_107224090.17224070.17
Jul 06, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_7367957.64367953.49
Jun 30, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_4_6368177.8368177.46
Jun 29, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_8367275.13367263.07
May 27, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_37224278.187224257.32
May 25, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_95515922.65515891.18
May 07, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_4_9367043.74367043.37
May 06, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_4_7367641.22367619.04
Apr 13, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_75516145.645516105.68
Apr 13, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_39040239.239040187.99
Mar 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_6_4176911.35176909.58
Mar 18, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_82311292.12311288.01
Mar 09, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_62313150.632312551.09
Feb 17, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C2_8_62313150.632312728.62
Jan 16, 2015Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_39040239.239040207.71
Dec 12, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_39040239.239040221.66
Nov 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_15517118.75517031.33
Nov 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_35515273.985515236.75
Nov 18, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, RC1_6_45514839.615514811.21
Nov 10, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_6_75416615.135416611.86
Nov 10, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_6_85415696.585415650.58
Oct 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, R1_6_45415819.625415801.04
Oct 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_47223841.117223824.17
Oct 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_97224389.57224342.07
Oct 09, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_87425293.097326684.02
Sep 15, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_97224389.57224349.32
Sep 15, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_67928665.577927202.7
Sep 05, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_69944108.349943830.21
Aug 25, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_89342220.249342149.58
Aug 22, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_87425293.097425250.78
Aug 21, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_79744806.739743453.92
Jul 28, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_37224278.187224267.08
Jun 24, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_85614429.485614422.48
May 16, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_65916345.445916039.29
Apr 14, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_75814816.555715927.17
Apr 11, 2014Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_79744806.739743772.66
Sep 13, 2013Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_6_45613563.175613558.93
Jul 08, 2013Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_8_47223840.327223827.02
Apr 01, 2013Vehicle Routing Problem with Time Windows, C1_10_49039641.469039468.6
Zobacz wszystkie

Dowiedz się, w jaki sposób nasz zespół optymalizacyjny rozwiązał kwestię VRPTW.
SINTEF to niezależna organizacja badawcza, która rejestruje najlepsze znane rozwiązania przypadków Solomona oraz Gehringa i Hombergera. SINTEF sprawdza i rejestruje światowe rekordy na swoim portalu optymalizacji transportu.

Firma Quintiq nadal inwestuje czas i zasoby w bicie światowych rekordów w dziedzinie optymalizacji. Mamy nadzieję wkrótce przekazać kolejne dobre wiadomości. Odwiedzaj tę stronę!